tirsdag den 2. november 2010

Spyt ikke på nogen

Dagen i dag, vil blive husket, som dagen, hvor jeg blev spyttet på.
ÅH nej, tænker du nok. Ja ÅH nej.
Jeg havde i dag valgt at være den aktive elev, som sidder forrest i klassen. God idé ville man tænke, men nej nej, jeg skulle blive klogere.
Så sad jeg der og var fligtig, lyttede og havde hånden oppe mange gange. Min lærer er en meget engageret og entusiastisk mand, som går rundt i hele lokalet, for ligesom at få alle med. Så han valgte at stille sig lige foran mig, og tale meget excitet. Og han elskede bare alle ord med P. Og der sad jeg, i regnen af ordene med P, og savl.
Skal man så med det samme tørre sin kind, for spyt, eller skal man høfligt vente til han går igen, og så diskret tørre kinden??
Jeg valgte den sidste løsning. Den med at kigge lige frem, og lade som ingen ting, mens man ligesom kan mærke, hvordan alt det spyt, nærmest kravler ned at kinden på en. Men venter og vente, så går han og man venter lige lidt længere, for at det ikke skal virke for oplagt. Og SÅ kommer tidspunktet endelig, hvor man kan tage sit ærme op til kinden, og først hvile sit hoved på hånden, og derefter flytte hovedet, så det langsomt bliver tørret af.
Katastrofe afviget og vi kan fortsætte med at være den flittige elev. Jeg har dog lært at næste gang, hans navn står på skemaet, ja så skal man vælge en sikkerheds afstand der siger IHVERTFALD 3 personer foran, ved siden af og bagved (For en sikkerheds skyld).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar